ZNAJDŹ PRZEPIS

piątek, 22 kwietnia 2011

Truskawkowo-landrynkowe muffiny - Dukan

Totalnie oszałamiający smak :D połączenie idealne :D słodka landrynka a w środku truskaweczka :D
  • 6 łyżek otrębów NIE mielonych (4o+2p)
  • 2 łyżki budyniu truskawkowego (lub śmietankowego, ale wtedy więcej aromatu truskawkowego dodać)
  • 3 łyżki mleka w proszku
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (dodałam jeszcze 1 łyżeczkę drożdży suszonych)
  • słodzik (dałam 20tabletek rozkruszonych i było baaardzo słodkie, aż czuć było słodzik)
  • aromat truskawkowy 1/4 łyżeczki (lub więcej np 1/2-3/4 łyżeczki, gdy inny budyń)
  • serek homogenizowany 1 duża łyżka
  • 3 jajka
  • 3 łyżki wody lub mleka
  • barwnik czerwony
  • polewa landrynkowa
Piekarnik rozgrzać do 170-175* naszykować papilotki w formie lub silikonowe na muffiny.
Żółtka oddzielić od białek, białka ubić, resztę składników wymieszać dodając barwnik czerwony tak by uzyskać czerwony lub różowy kolor :)
Ubite białka wymieszać z masą. Nakładać do form i odrazu włożyc do piekarnika.
Piec ok 20-25minut.

11 komentarzy:

  1. Właśnie siedzą w piecu i po 3 minutach tak urosły że się boję czy nie uciekną :p
    Dałam aromat czarnej porzeczki, bo nie lubię truskawkowych smaków ;) I budyń waniliowy, bo tylko taki miałam. I zapakowałam je do silikonowych papilotek (12), ale masy było tyle, że jeszcze było dość na 6 dużych forem do muffinów. Dam znać jak wyszły. PS: masz może jakiś pomysł na polewę bez mleka w proszku? Bo ten jej mleczny smak mi nie odpowiada i tylko w wersji z kakaem daję radę zjeść..

    OdpowiedzUsuń
  2. Upiekłam! Wystarczyło im 22 minuty. Ale następnym razem nie ubiję tak mocno białek, albo nie wszystkie, bo wyszły mi lekkie, ale pustawe w środku. A ja lubię gęste ciasto :p Bardzo smaczne wyszły :) A otręby przyjemnie chrupią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fakt, rosną szalone :D
    Ja truskawkowych też nie lubiłam nigdy przenigdy, ale na dukanie wszystko mi się zmienia i teraz uwielbiam truskawkowe smaki zwłaszcza z powalającą landryną :D
    Może za duża temp, bo one nie mogą być puste, moje wyszły właśnie średnio ciężkie :D
    Co do polewy polecam dać sam słodzik w proszku z mlekiem w płynie lub wodą i np sok z cytryny lub aromat :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry pomysł, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. może się skusze i zrobię na długi weekend majowy , własnei sobie kupiłam foremki silikonowe kwiatuszki będa ładnie wyglądać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam ten zestaw smakowy :) jest genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. REWELACJA najlepsze mufinki jakie robiłam na dukanie:) Kocham Cię :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie upiekłam i od razu zjadłam, To prawda, w smaku pychota. Niestety podkusiło mnie dać aromat czarnej porzeczki i fioletowy barwnik, na zewnątrz wyglądają pięknie, ale w środku są jakby zielonkawe. Myślałam, że będą piękne w środku jak i na zewnątrz, ale niestety :(. Muszę złożyć kolejne zamówienie w wypiekarni, bo innych barwników nie mam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Może aromat się nie zmieszał, albo nie pasuje do żółtek? nie wiem, ale ja piekłam raz coś innego (nie dukanowego) i miałam 2 porcje ciasta fioletowe a jedna była różowa w środku a druga zielonkawa (ciasto robiłam osobno) i tak myślę, że do obu dałam różne proporcje barwnika.. może to o to chodzi? że w jednym za mało a w drugim może też jakoś inaczej? bo żółtko to też kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Może i za mało go dałam, ale bałam się przedobrzyć, ważne że były zjadliwe :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...